top of page

Samen innoveren

volgens het Innovatie Framework

Opportunity Mapping

Voordat je erin duikt en willekeurige ideeën verkent, is het belangrijk om potentiële gebieden voor innovatie in kaart te brengen. Welke aangrenzende markten zijn groeiende? Welke trends geven vorm aan toekomstige markten?

 

Welke potentiële superkrachten - binnen jouw bedrijf - kunnen nieuwe proposities mogelijk maken voor bekende (en onbekende) doelgroepen? 🥷 🦸‍♀️

Problem Fit

De belangrijkste vraag in dit stadium is: "Heb ik een probleem dat de moeite waard is om op te lossen?" 🤷

 

Voordat je een oplossing bouwt, is het verstandig om kwalitatieve gebruikersinterviews te houden om de behoefte van de klant te begrijpen en deskresearch te doen om de omvang, statistieken en demografie van het probleem kwantitatief te beoordelen.

Solution Fit

Nu je weet dat je een probleem hebt dat de moeite waard is om op te lossen, wat bied je de klant dan aan? Welke waarde ga je bieden?

 

Nadat je jouw waardepropositie hebt ontwikkeld, is je eerste doel om te testen of het positief of negatief ontvangen wordt. Prototyping time 👩‍💻 😍

Market Fit

Zodra de waarde van jouw oplossing in een gecontroleerde omgeving is bevestigd, is het tijd om te kijken of de markt net zo enthousiast is over jouw idee als jijzelf 🥳

 

Start een bèta in de echte wereld om te zien wat jouw publiek doet en waarom ze het doen. Het combineren van kwalitatieve en kwantitatieve inzichten op deze manier is wat je vooruit stuwt.

bottom of page